Sponsorloop dag 9: Tournus – Taizé

Ook in Tournus was voor de nacht van zaterdag op zondag maar weinig accomodatie meer beschikbaar. Alleen nog een vrij sjiek hotel had een kamer vrij. Nu kwam me dat, na de lange, natte wandeling, eigenlijk niet zo heel slecht uit. Mezelf eens goed verwennen voordat ik aan de laatste etappe begin.

Ik had dan ook een ruime kamer met bad en alles wat men zich zo in een hotelkamer wensen kan. Alleen: mijn wandelschoenen waren ook kliedernat. Om daar de volgende nog enigszins op te kunnen lopen had ik dringend behoefte aan oude kranten. Dat vonden ze wel een vreemde vraag bij de receptie. Maar meneer, u kunt rustig een nieuwe krant krijgen hoor. Eh, jawel, maar het is niet om te lezen. En pas toen ik mijn schoenen omhoog hield, viel de euro. Gelukkig waren er ook oude kranten, en al gauw stoden mijn schoenen te drogen met behulp van de Figaro van gisteren terwijl ik een hapje ging eten in de bistro van het hotel. Er was ook een restaurant in het hotel, maar dat had een ster – daar kun je toch moeilijk op je sokken (alternatief: natte wandelschoenen) naar binnen. Gelukkig was de bistro ook prima van eten en drinken en kon ik lekker gaan slapen terwijl – zoals gezegd – de Figaro van gisteren mijn schoenen van binnen mocht bekijken.

De volgende ochtend heb ik rustigaan gedaan. Er waren immers nog maar 27 kilometers tussen Tournus en Taizé. Zo tegen negen uur was ik dan onderweg. De laatste etappe is minder nat en ook minder vlak dan die van gisteren. Er zijn nog wat heuveltjes te nemen en ik overbrug iets van 400-450 hoogtemeters omhoog en ook weer naar beneden.

20170702_085118

Het landschap is daarmee ook wat afwisselender dan gisteren.

20170702_091429

20170702_093508

De dorpjes zijn schilderachtig en er zijn kastelen te zien.

20170702_110146

20170702_115109

Langzaamaan komen er ook bekende bestemmingen op de borden.

 

20170702_125613

En dan komt het laatste stukje over de oude spoorlijn

20170702_131851

Nog één kilometer…

20170702_132018

Gelukt!

20170702_133334

En nog op tijd voor het middageten ook.

Statistieken: 26,7 km, 466 hoogtemeters omhoog, 404 hoogtemeters omlaag. Ongeveer 5 uur wandeltijd.

2 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

2 Reacties op “Sponsorloop dag 9: Tournus – Taizé

  1. Gewèldig gedaan Twan! En hopelijk rollen er nu veel euro’s er Franken binnen, zodat er in Iona het één en ander kan worden opgeknapt.

  2. kruijswijkjansen

    Wat een mooie tocht en verslag…en een stukje vernieuwde Abbey!

Geef een reactie

