Sponsorloop naar Taizé dag 3: Ligerz – Noiraigue

(Ik krijg heel veel leuke reacties van sponsors maar ook van meelezende niet-sponsors. Voor die laatsten: natuurlijk is meelezen vrij – maar overweeg eens of je een kleine of grote bijdrage voor mijn goede doel kunt missen?)

Na een ontbijt met müesli, koffie, brood, honing, yoghurt, verlaat ik Ligerz.

In Ligerz hebben sommigen een achterom via het perron. Goed dat er geen OV-Chipkaart is…

Vandaag laten zich de Alpen ook voor het eerst aan de horizon zien. Het is half acht maar al zonnig en warm en ik wrijf nijver met (anti-)zonnebrandcrème. 

Ik loop nog langs de Bielersee tot ik in La Neuveville kom, dat helemaal niet zo nieuw is trouwens.

Bij deze heer vul ik mijn veldflessen bij.

Wanneer La Neuveville riolering krijgt?

Daar wordt schijnbaar aan gewerkt!

Het is hier trouwens niet alleen mooi. De A5 slingert overal langs, onder of over. Het is een echte Autobah, gemaakt van het lievelingsbouwmateriaal van de Zwitsers. Sichtbeton. Yuk.

Aan het veranderde wegdek herken je de kantonsgrens tussen Bern en Neuchâtel.

Bushalte Bellevue. Tja, als je van Sichtbeton houdt…

Maar even later is het landschap weer prachtig.

Neuchâtel-stad. Met een châtel dat ook al niet meer zo nieuw is. Maar vooral met Annina en Janneke die mij bij het station begroeten met knuffels, lunch, schone was en het aanbod de vuile was mee naar huis te nemen. Bovendien zijn ze zo goed om naar Noiraigue te treinen en mijn bagage mee te nemen. Dat loopt lekker licht! 

Het wandelen door Neuchâtel is maar beperkt prettig. Druk verkeer. Maar al gauw ben ik weer buiten de stad en dan begint een hoogtepunt van de reis: de kloof van de Areuse. De foto’s spreken voor zich, al is het best lastig om het op een tweedimensionaal beeld allemaal voor te stellen. Het 3D-origineel is veeeeel mooier!

En zo kwam ik dan in Noiraigue. En ben blij dat het zo voorspoedig gelopen is want een uurtje later ziet het er hier zo uit:

Hagelstenen om mee te knikkeren…

Statistieken: 38.9 km, 516 hoogtemeters omhoog en 218 naar beneden. Wandeltijd circa 8 uur.

4 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

4 Reacties op “Sponsorloop naar Taizé dag 3: Ligerz – Noiraigue

  1. Fijn dat je de hagel vóór was! Mooi hoor, die pas!!! Je hebt behoorlijk wat geklommen! Goed bezig! Alles voor het goede doel! Ik hoop van harte dat je ook geniet van je wandeltocht.
    ❤️ mama

  2. José de Vries

    Hoi Twan, leuk om iedere dag je verslag te lezen en te zien wat je onderweg zoal tegenkomt. Succes met het vervolg. Ik stuur iedere dag je email door aan de koorleden. Groetjes, Hans en José.

  3. Martha Marie Bugel

    Ha Twan,
    Mooi om met je mee te lezen en te kijken!
    2 dimensionaal is de kloof al prachtig. Lekker klauterwerk zo hier en daar, denk ik. Ik ben net terug van een wandelvakantie in Engeland en vond dat ik het best goed deed, maar jij doet elke dag bijna het dubbele in afstand en hoogtemeters. Ik zie mij dus genoodzaakt mijn sponsor bedrag te verdubbelen. Succes en hartelijke groet,
    Martha Marie (Schoorl, hemelvaart)

  4. Aart Hoogcarspel

    Dag Twan,
    Dat is wel wat anders lopen dan in Schoorl op de pelgrimage. Maar toen liep Janneke het hele stuk! Stoere meid. Veel succes en plezier op je wandeling. Aart Hoogcarspel en Karin Janze

Geef een reactie

