Regeringspartijen beantwoorden brief

Ook het CDA en de VVD antwoordden vandaag op de brief die ik had gestuurd naar aanleiding van de plannetjes van minister Donner. Komen ze. Eerst de VVD:

Beste heer Laan,

Namens mevrouw van Nieuwenhuizen dank ik u voor uw bericht. Voor ons standpunt in deze kwestie wil ik u verwijzen naar een bericht op onze website, waarin ons standpunt nog eens duidelijk wordt beschreven: http://www.vvd.nl/actueel/1631/vvd-neemt-paspoortzorgen-nederlanders-in-het-buitenland-serieus.

Mocht u naar aanleiding hiervan nog vragen hebben, dan kunt u mij uiteraard opnieuw benaderen.

Met vriendelijke groeten,

Sandra Reynaers
Persoonlijk Medewerker Cora van Nieuwenhuizen

Drs. C. (Cora) van Nieuwenhuizen
Lid van de Tweede Kamer der Staten-Generaal

en het CDA:

Geachte Twan Laan,

Dank voor uw bericht.

Ik ben mij bewust van het onbedoelde effect. Er zijn meer dergelijke reacties binnengekomen. Op dit moment ligt het wetsvoorstel bij de Raad van State: wij zullen daarom deze problematiek betrekken bij de behandeling van het wetsvoorstel.

Met vriendelijke groet,

namens Mirjam Sterk,

Thelma van den Ham

Pers. medew. Mirjam Sterk en Bas Jan van Bochove

CDA Tweede Kamerfractie

2 reacties

Opgeslagen onder Bureaucratie, of de Strijd om de Paarse Krokodil, Dubbele nationaliteit, Grensperikelen, Nederlandse bureaucratie

2 Reacties op “Regeringspartijen beantwoorden brief

  1. Manuel

    Volgens mij heeft de VVD het idee dat je ze niet goed begrepen hebt. En dat je, nadat je hun standpunten een keer echt serieus bekijkt, ze vol warmt omarmt :-). Ze snappen echt niet dat mensen een andere mening hebben.

    Domme VVD-ers.

    • Wat betreft Nederlanders in het buitenland is de mening van de VVD wel ok, die wil inderdaad niet dat ik mijn NL paspoort verlies als ik er een Zwitsers bij krijg.
      Omgekeerd, buitenlanders die Nederlander willen worden, daar heeft de VVD een andere mening dan ik. Ik vind het geen punt dat die mensen hun buitenlandse pas behouden, de VVD vindt dat wel een punt.

Geef een reactie

