Bananen en bananenschillen

Nu ik toch aan het posten ben, kan ik het niet laten ook onderstaande “quote” met jullie te delen:

Het verschil tussen de banaan en de schil
De meeste conflicten in de wereld komen uit de religie voort,
daarom wil ik eens uitleggen
wat de generieke fout van intolerante gelovigen is.

Het ontbreekt hen aan spiritualiteit.

Ik gebruik graag een eenvoudige metafoor:
Religie is de bananenschil,
spiritualiteit is de banaan.

Maar vaak gooien we de banaan weg in plaats van de schil.
Dan bestaat religie alleen nog uit uiterlijkheden,
de universele waarden ontbreken,
en zo gedijt het fanatisme.

(Sri Sri Ravi Shankar)

2 reacties

Opgeslagen onder Kerk

2 Reacties op “Bananen en bananenschillen

  1. Stefanie Laan Stoffels

    Concluderend:
    Ik moet wel héél spiritueel zijn. Ik gooi NOOIT de banaan weg inplaats van de schil! 🙂

  2. Jan Laan

    Als je de banaan weggooit, houd je de schil over en die zorgt al heel snel voor vaak desastreuze uitglijers. Zie kerkgeschiedenis. Jepa.

Geef een reactie

