Belastingdienst, goedenavond

Afgelopen week werd mijn bankrekening opgevrolijkt met 167 euro’s vanwege “Teruggave IB/PVV”. Omdat ik niet de illusie heb dat Geert Wilders mij 167 euro geeft, heb ik wat nauwkeuriger gekeken: het geld blijkt uit ’s rijks schatkist te komen. Waarschijnlijk heeft de Nederlandse belastingdienst na twee jaar noeste arbeid vastgesteld dat ik nog wat van ze tegoed heb. PVV is dan Premie VolksVerzekeringen en dat klinkt al veel beter dan Partij voor de Vrijheid.

Gisteren viel de bijbehorende blauwe envelop in de brievenbus. Daarin werd mij voorgerekend dat mij twee jaar geleden 157 euro te veel in rekening was gebracht en dat ik die samen met 10 euro heffingsrente terugkrijg. Hoewel de aanslag “definitief” was, viel er geen woord over een conserverende aanslag. Zouden ze die nog aan het uitrekenen zijn in Heerlen, of ontspring ik die dans? Wordt vervolgd.

4 reacties

Opgeslagen onder Bureaucratie, of de Strijd om de Paarse Krokodil, Grensperikelen, Mijn emigratie - zomer 2009, Nederlandse bureaucratie

4 Reacties op “Belastingdienst, goedenavond

  1. Stefanie Laan Stoffels

    Jaha…. ik meen al gehoord te hebben dat er in de Nederlandse schatkist een bedrag’je’ ontbreekt. Dat is dus bij jou terecht gekomen 🙂

  2. Loet Laan

    Zo, dat is toch een mooi bedrag aan rente (goeie bank he de belastingdienst) Ze zijn soms streng doch wel rechtvaardig.
    Geen bank die deze rente geeft kunnen vinden.
    groetjes,
    Ome Loet en Tante Ria

    • Mwah, dat is maar net hoe je het bekijkt. Die 157 euro waren bij mijn emigratie twee jaar geleden nog 243 franken waard. Nu zijn de 157 euro samen met de 10 euro rente nog maar 207 franken waard – met de groeten uit Griekenland…

      • Loet Laan

        Dat is een waarheid als een nederlandse koe, maar mijn pensioen was ook ooit goud waard (toen) nu haalt het brons niet eens meer.

        Ome Loet

Geef een reactie

