Niet mijn keus

Wat moet je op een snikhete dag als deze (het is al een week lang 25-30 graden, en voor de complete volgende week wordt 30-34 graden verwacht – ik wacht met smart op het invallen van een extreem strenge winter met twee meter sneeuw) anders doen dan wat rondhangen op internet? En dan ook nog iets echt leuks tegenkomen, dat maakt de hitte helemaal goed.

Mensen die mij kennen weten dat ik niet kan kiezen. Het avondeten, vakantiebestemming, verjaardagscadeau’s, menukaarten in restaurants, noem maar op: hopeloze dilemma’s. Gelukkig is er nu een webwinkel die daar op inspeelt: www.nietmijnkeus.nl. Briljant. Je klikt op “T-shirt”, betaalt, vult je maat in, en je krijgt een T-shirt. Geen gevraag over kleur, print. Net zo kun je een paar schoenen kopen, of verf. Je kunt zelfs je stemrecht uitbesteden, zodat je niet uit de oeverloze lijst van achterlijke politici hoeft te kiezen. Helemaal mooi is het kado “Iets”. “Voor iedereen met een meer radicale afkeer van keuzes. Vul hieronder uw gegevens in. Na betaling van €80,- sturen wij u iets toe.” Op de site staan reacties van kopers: “Een halve kuub haardhout staat hier voor de deur. We hebben een gaskachel. Je wordt bedankt.” En: “Op zaterdagochtend stond een meneer van Borent voor de deur met een ‘minigraver’, waar ze sleuven mee graven voor riool. Voor één dag gehuurd door NietMijnKeus. Mijn zoon (12) en ik zijn er maar mee gaan rijden. Op braakliggend land hebben we een zandkasteel gebouwd. Zeker twee meter hoog, met diepe gracht. Benzine bleek achteraf niet inbegrepen, maar het was de lol meer dan waard. Dank!”

Het blijkt een initiatief van de Bond tegen het Kiezen te zijn. Kun je daar lid van worden? Of is dat een wat te expliciete keuze?

5 reacties

Opgeslagen onder Nederlandse verkiezingen

5 Reacties op “Niet mijn keus

  1. esther

    wat een fantastische site. bedankt voor je berichtje.
    misschien moet ik er ook maar eens gebruik van maken.

  2. Stefanie Laan Stoffels

    Eindelijk weet ik een nu verjaardagscadeau voor mijn schoondochter…. 🙂
    Haardhout (beslist ook geschikt voor de bbq) of minigraver zijn immers moeilijk met de trein vanuit Nederland mee te nemen.;-)
    Dus: Ga ik een beroep doen op -niet mijn keus.nl- of niet…?
    Hé, moet ik tòch weer kiezen!

  3. Francien

    Kijk, van dit soort dingen kan ik echt blij worden. Volstrekt nutteloos maar het bezorgt mij een smile van oor tot oor.

  4. Bedankt voor de tip. Ik heb de site net bekeken, wat een prachtige site met briljante ideeen.

    Lekker simpel krijgt een heel nieuwe betekenis 🙂

Geef een reactie

